loading...
مهدی امینی
سرباز گمنام بازدید : 334 جمعه 17 خرداد 1392 نظرات (0)
کاندیدای ریاست جمهوری یازدهم با بیان اینکه نامزدهای استانداری را براساس شرایط انتخاب می‌کنیم گفت: در هر استانی هر کسی که قابل قبول بوده باشد را باید از طریق رای مردم انتخاب کنیم.
 به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، سیدمحمد غرضی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه‌ای که از شبکه خبر پخش شد در پاسخ به سوال اول مجری برنامه مبنی بر اینکه در حوزه سیاست داخلی ظرفیت‌های قانون اساسی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت: ابتدا باید سیاست خارجی را تعریف کرد و آن به این معنی است که باید استعداد مردمی را دید که در کجا زندگی می‌کنند.  
 
وی با اشاره به اینکه در ایران انعکاس استعدادهای مردم بسیار وسیع و مناسبت است، افزود: هر کسی می‌تواند انعکاس دستاوردهای خود را داشته باشد.  
 
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه 98.2 درصد از رأیی را که مردم داده‌اند با استعداد خود ملت بوده است، اظهار داشت: این ظرفیت به گونه‌ای است که می‌تواند بسیار فراگیر باشد.  
 
غرضی خاطرنشان ساخت: در عرض 33 سالی که در کشور حضور داشتم در اجرای کارهایم با مشکلی روبرو نبوده‌ام، زیرا هم ظرفیت قانون اساسی و هم انعکاس استعداد مردم را قابل عمل می‌دانستم،‌ بنابراین این مسائل می‌تواند نیازهای دولت را تامین کند.  
 وی با اشاره به اینکه در قانون اساسی مقرر شده است که دولت باید در بحث اقتصاد خدمت‎گزار باشد ادامه داد: دولت نباید به اموال عمومی خصوصی دخالت و تعرضی داشته باشد.  
 
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه تورم به معنای دست کردن دولت در جیب مردم است، اضافه کرد: من در پاسخ به کسانی که از من پرسیده‌اند چقدر رأی خواهی داشت، گفته‌ام 55 میلیون رای را کسب خواهم کرد.  
 
غرضی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه مشخصه اصلی کابینه شما چیست؟ افزود: هر کسی که در کشور دارای استعداد باشد و بتواند کارهای خود را به سرانجام برساند،‌ می‌تواند از لحاظ اجرایی و توانمندی برتر باشد.  
 
وی با اشاره به توسعه جمهوریت و توسعه اسلامیت اظهار داشت:‌ توسعه جمهوریت به این معنا است که مردم باید در اداره امور کشور بیشتر شرکت کنند.  
 
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت باید به هر استانی بگوید که استاندار خود را خودتان تعیین کنید و با مکانیزم رای‌گیری استاندار 4 سال زمام امور استان را در دست می‌گیرد.  
 
غرضی با اشاره به اینکه استاندار باید براساس مقررات باید تابع قانون اساسی باشد، خاطرنشان ساخت: طبق قانون اساسی هر کسی هر حکمی را می‌دهد می‌تواند آن حکم را برگرداند.  
 
وی با اشاره به اینکه استاندار نباید حس تجزیه‌طلبی داشته باشد، ادامه داد: نباید منافع ملی را فدای سایر مسائل کنیم.  
 
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه نامزدهای استانداری را باید براساس شرایط انتخاب کنیم افزود: مثلا در هر استانی هر کسی که قابل قبول بوده باشد را باید از طریق رای مردم انتخاب کنیم.
 
غرضی با اشاره به مشارکت مردم در امور کشور براساس مبنای توسعه جمهوریت و اسلامیت ادامه داد: من 30 سال پیش استاندار خوزستان بودم اما 2 سال پیش به آنجا سفر کردم و این در حالی بود که شوشتر که مرکز تمدن هخامنشیان بود، اینک به صورت یک مرکز عادی قلمداد می‌شود و این جای تاسف دارد.  
 
وی با بیان اینکه قدرت سیاسی در تهران جمع شده است، عنوان کرد: روسیه تا صد سال دیگر 10 شهر آباد هم نخواهد داشت، زیرا این کشور از قدیم به صورت فدرال اداره می‌شد و قدرت سیاسی به صورت متمرکز در مسکو جمع شده بود. 

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه کسانی که توانایی انجام کاری را دارند باید رضایت سه گروه از جمله مجلس، دولت و مردم را تامین کنند، افزود: وزیر باید رای 95 درصد مجلس را به دست آورد.
 
غرضی با اشاره به اینکه وزیر باید اعتبار مجلسی زیاد داشته باشد، اظهار داشت: من توانسته‌ام کارهایم را به خوبی انجام دهم و تمام مجالس به شدت از کارهای من حمایت کرده‌اند.  
 
وی با بیان اینکه اعتبار من به مجلس است، گفت: وزرایی که بخواهند نصف به اضافه یک باشند اعتبار مجلسی ندارند.  
 
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: من در مجلس با هر کمیسیونی بحث می‌کنم تا اجماع کمیسیون‌ها را به دست آورم و تا زمانی که این امر صورت نگیرد جلسه را ترک نخواهم کرد.  
 
غرضی با بیان اینکه به اجماع در تمامی کارها معتقد هستم،‌ بیان داشت: برای گرفتن رای اعتماد اعضای کابینه‌ام با تمامی کمیسیون‌ها جلسه خواهم داشت تا بتوانیم به اجماع مورد نظر برسیم.  
 
وی با اشاره به اینکه سیاست یعنی انعکاس استعدادهای داخلی، افزود: کسانی که در مجلس حضور دارند از معتقدین به اسلام و توسعه جمهوریت هستند، بنابراین باید رضایت آنها را به دست آوریم گفت: من وارد گروه‌بازی‌های سیاسی نخواهم شد.  
 
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که آیا گزینه‌های مورد نظر خود را انتخاب کرده‌اید، اظهار داشت: من وارث 33 سال حکومت ایران هستم بنابراین استعدادهای بسیار زیادی را در این حکومت دیده‌ام.  
 
غرضی با انتقاد از روش مونتسکیو برای اداره جهان گفت: من روش مونتسکیو را برای اداره جهان قبول ندارم زیرا این نظریه بر مبنای نصف به اضافه یک است.  
 
وی با اشاره به اینکه در اسلام اجماع صورت می‌گیرد خاطرنشان ساخت: در روش مونتسکیو اجماع صورت نمی‌گیرد، بنابراین دنیا 200 سال است که با این روش نادرست در حال اداره شدن است.  
 
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه در طول 33 سال حضوری که در حکومت داشته‌ام هیچ جلسه‌ای را بدون اجماع اداره نکرده‌ام، افزود: باید در دولت اجماع حاصل شود تا انعکاس اجتماعی مردم قوی باشد.
 
غرضی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه اولویت شما در حوزه سیاست خارجی چیست؟ ادامه داد: سیاست خارجی به نظر من انعکاس استعداد داخلی است، زیرا اگر در داخل کشور مسائلی همچون تورم و بیکاری حل شود بسیاری از مشکلات به خودی خود بهبود خواهند یافت.  
 
وی با اشاره به اینکه سیاست تنها نوشتن نیست، افزود: دولت منتخب ملت است بنابراین باید استعدادهای ملت را مورد نظر قرار دهیم.  
 
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان ساخت: در سیاست خارجی اگر بخواهیم زندگی کنیم باید انعکاس ما در جامعه جهانی مناسب باشد زیرا سیاست خارجی براساس استعداد داخلی است.  
 
غرضی با اشاره به اینکه مهارت نداشتن جوانان در جامعه موجب طمع کشورهای خارجی خواهد شد، اظهار داشت: سعی وافر من این است که شکاف‌های اجتماعی را پر کنم.  
 
وی با بیان اینکه ما با همسایگان‌مان هیچ مسئله‌ای نداشته‌ایم، اضافه کرد: ما با کشورهای همسایه به طول تاریخ مسئله و مشکلی را نداشته‌ایم.  
 
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه مذاکره با آمریکا را به صلاح نمی‌دانم، گفت: آمریکا می‌خواهد ما تابع مقررات این کشور باشیم و این در حالی است که ما هیچ وقت به خواسته‌های آنها آری نخواهیم گفت. 

غرضی در ادامه افزود: ما با آمریکا به شدت در تعامل میدانی هستیم بنده مذاکره با آمریکا را صلاح نمی دانم ولی در منطقه و در جهان با آن تعامل می کنم آن هم به این صورت که اگر یک زد یکی خواهد خوردچرا که آمریکا با این شکل که بتواند دولتی روی کار آورد که همانند مصدق بتواند آن را به زمین زده و عناصر داخلی خود را وارد کند، البته آن ها نمی توانند کودتا کنند اما ممکن است از راههای همچون کودتاهای اجتماعی و جریان های مختلفی دست به اقدامات توطئه ای زنند.

وی تصریح کرد: ما به هیچ وجه تابع مقرراتی که آمریکایی ها وضع می کنند نیستیم چرا که ما از جوانی آموخته ایم که در میدانی که وارد می شویم خود تصمیم بگیریم و نگذاریم دیگری برایمان تصمیم گیرد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که شما همواره به دولت ضد تورم تاکید دارید برنامه خود را در این خصوص ارائه دهید گفت: در صد سال گذشته دولت ها قانونی بودند اما اسلامی نبودند در حوزه اداره کشور باید دست دولت را از جیب فقرا که در بنیاد اجتماعی سهم دارد خارج کرد در حال حاضر مشکل اصلی جامعه تورم است، کارگران، کشاورزان و فقرا پایه اصلی جامعه بوده و نباید بلرزند چرا که این یک واقعیت عظیم است.

وزیر سابق نفت در پاسخ به این سوال که اولین مصوبه اجرایی شما بعد از رای آوری چیست اظهار داشت: باید جریان را به روش ضد تورمی هدایت کرد مصوبه های درهم و برهم تناقض های مختلف دارد  بنده اولین کاری که می کنم این است که به مجلس می رویم و می گویم من رای مردم را دارم و دولت با یک دولت ضد تورم هستم بنابراین بیشتر از درآمد دولت هزینه نمی کنم.

وی افزود: اگر 55 میلیون از مردم ایران رای دهند 22 بهمن دیگری شکل می گیرد  وقتی که دولت با انسجام سیاسی داخلی خود و آرایی که از سوی مردم به دست آورده باشد هیچ کس نمی تواند به او زور گوید، بنده هرگز از جیب فقیر پول درنمی آورم و به بانک، رانت خواران و خارجیان دهم بنده هرگز این کار را نخواهم کرد.

غرضی با تاکید بر دوره زمانی اجرای طرح ها و برنامه ها گفت: بنده در این اعتقاد هستم که دوره زمانی بسیار مهم است چرا که مردم در یک شب و در 21 بهمن نظام شاهنشاهی را که 2500 سال قدمت داشت را از بین بردند.

وی در ادامه افزود: جریان های اجتماعی اگر به سمت پول ملی باشد اگر کسی با آن مخالفت کند انگشت نما می شود، بنده هیچ گاه بی پشتوانه اسکناس چاپ نمی کنم.

غرضی تاکید کرد: من ملت را آزموده و ملت نیز بارها مرا آزموده است بنده شبکه های برق، گاز، انرژی و مخابرات را در کشور ایجاد کرده ام این در حالی است که حتی یک ریال نیز از دولت نگرفته و یک کلمه با جیب دولت کار نداشتم چرا که هنگامی که پول از دولت می گیریم در حقیقت به تورم نزدیک می شویم اما اگر از درآمدی که دولت کسب می کند هزینه کنید تورم ایجاد نمی شود.

وی افزود: صنایعی که در کشور تازه شکل گرفته اند چون تورمی درست شده اند پایدار نیستند این در حالی است که صنعت برق، گاز، مخابرات و دستگاه های عظیم نظام مهندسی و شبکه های حداقل 15 هزار نفری است که چند میلیون شغل را ایجاد کرده است.

غرضی تصریح کرد: شبکه مخابرات در ابتدایی که تاسیس شد باید از دولت پول می گرفت این در حالی است که امروز این شبکه از توانایی بسیار بسیار بالایی برخوردار بوده و به دولت مالیات می دهد، استعداد کشوربرای توسعه بالاست به شرط آن که حق فقیر ضایع نشود.

غرضی تاکید کرد: اگر کشور را بخشی نگاه کنیم به طوری که یک روز بخواهیم مسکن، آموزش و پرورش، صنعت و غیره را اداره کنیم با مشکل مواجه می شویم چرا که کشور یک واحد یکپارچه است.

وزیر سابق پست و تلگراف بیان کرد: دولت نهم در ابتدای روی کارآمدنش 45 هزار میلیارد زودبازده را به بخش اشتغال وارد کرد اما این همان جای پوست خربزه بود برای این که به محض آن که آن 45 هزار میلیارد زودبازده را به مردم ارائه کرد سکه 92 هزار تومانی به 160 تومان افزایش پیدا کرد.

غرضی تصریح کرد: اگر شبکه مخابراتی از شکاف دیجیتالی میان کشورهایی هم چون ترکیه و مالزی کم شود فقیرتری از کشور ترکیه نمی بینیم شکاف دیجتالی در دنیا به این معنی است که نسل سوم و چهارم گوشی تلفن همراه را وارد کنیم و درآمد ناشی از آن را می شود هزینه کرد.

غرضی در پاسخ به این سوال که راهکار شما برای طرح هوشمند سلامت چیست اظهار داشت: مردم با تغذیه نامناسب نسبت به 50 سال گذشته چاق شده و دردهای ناشی از آن را دارند چون زندگی شهری مانع از آن است شبکه هوشمند سلامت با مختصر هزینه ای به سرعت رشد می کند، دولت های سیاسی حاکم گذشته به جای این که مشکلات مردم را حل کننند به دنبال حل مسائل ذهنی خود بودند.

وی افزود: شبکه های بیگانه ای همچون فرانسه، وی اوای، بی بی سی و من و تو شبکه های وسیع رسانه ای هستند که با عناصر نفوذی خود خبرهایی دریافت می کنند که جوانان کشورمان با دیدن آن ها تحت الشعاع قرار می دهند بنابراین دولت ها باید به حل مسائل مردم بپردازند چرا که ملت صاحب انقلاب است و ما هیچ کدام صاحب انقلاب نیستیم.

غرضی با اشاره به حوزه فرهنگ تصریح کرد: فرهنگ انعکاس زندگی مردم در طول تاریخ است این فرهنگ خواست مردم بوده و خود آن‌ها فرهنگ را قبول کرده اند، فرهنگ تاریخ ساز، حکومت ساز، تولیدکننده و خارج از زندگی مردم نیست تعاریف اخیرا وارد کشور ما شده تزریقی است و این فرهنگ تزریقی به مرور محو می شود چرا که مردم ، حضرت ابوالفضل(ع)، حضرت عباس(ع) و عاشورا زنده است این ها جزو فرهنگ در تمامی اعصار و زمان ها بوده است.

وزیر سابق پست و تلگراف در پایان خاطر نشان کرد: بنده به هیچ وجه در فرهنگی که مردم آن را ساخته اند دخالت نمی کنم، سه جریان اجتماعی وجود دارد که برآن مشکل وارد است، مطبوعات، سینما و ورزش همه این ها باید از یک طرف ارتباط با اجتماع را حفظ کنند و نیازهای آن را برطرف سازند و از طرفی هم باید میان خودو دولت تعامل ایجاد کنند بنابراین آن ها نباید در داخل سیستم خود اختلاف داشته باشند، ngo مجموعه کسانی هستند که به مردم خدمات ارائه می کنند و با دولت تعامل دارند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
payam-resan
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • سنگر یاوران حجت(عج)
  • سنگر جنگ نرم یاوران حجت(عج)
  • معبرسایبری ساوه
  • معبر سایبری اندیشه
  • تهدیدات فضای مجازی
  • این پرچم تا قیامت بالا است*سرگرمی*
  • برندزلینک
  • فتوکده | کارت پستال و کارت ویزیت
  • چت روم افسر جوان جنگ نرم
  • ❤سایت عاشقانه لاویر ❤
  • سایت جنگ نرم
  • عکس و مطالب کم یاب
  • نرم افزار
  • جنگ نرم2
  • جنگ نرم
  • کاربر روزانه
  • کد های برنامه نویسی
  • پایگاه شهدای فردوس
  • بهترین سایت تفریحی
  • قم دانلود
  • شمشیر داموکلس
  • دانلود نمونه سوالات استخدامی
  • افسر جوان جنگ نرم/سایبری
  • مجتمع فرهنگی باران
  • فرهنگی-هنری
  • این پرچم تا قیامت بالاست
  • دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای
  • بسیج
  • تدریس خصوصی
  • عینک آفتابی مردانه
  • افسر جوان جنگ نرم
  • خرید شارژ
  • دانلود دانلود دانلود . ..
  • عاشقانها
  • اف سی بی دانلود
  • dokhtarakashegh
  • کاربردروزانه2
  • وبلاگ تخصصي موزيك
  • اف سی بی دانلود
  • طلبــه سايبري
  • کافه تنهایی
  • خرید شارژ
  • حال کنید و لذت ببرید
  • فروشگاه اینترنتی
  • ویکی دانلود ها
  • بیداری اندیشه
  • عینک آفتابی مردانه
  • گروه فرهنگی مشکات
  • سلام علی ال یاسین
  • مجموعه كاملي از نمونه سوالات دبيرستان قسمت اول
  • کاربردروزانه
  • قیمت روز خودروی شما
  • بزرگترین کامیونیتی ایرانیان مقیم استرالیا
  • دانلود سریال جدید
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • نظرسنجی
    به کدام نامزد ریاست جمهوری96 رای می دهید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1316
  • کل نظرات : 51
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 592
  • آی پی امروز : 78
  • آی پی دیروز : 69
  • بازدید امروز : 1,372
  • باردید دیروز : 306
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 2,735
  • بازدید ماه : 8,362
  • بازدید سال : 39,545
  • بازدید کلی : 968,379
  • مترجم سایت36زبان روز دنیا