loading...
مهدی امینی
سرباز گمنام بازدید : 225 یکشنبه 03 شهریور 1392 نظرات (0)

سلام

شما دوستان عزیز می توانید سخرانی های مجتمع فرهنگی باران/کربلا را از این وب سایت دانلود کنید


سخرانی92-02-26،سخران حجت السلام قرباني برای دانلود سخرانی برروی تصویر هیت کربلا کلیک کنید




شکلک های محدثه


سرباز گمنام بازدید : 477 یکشنبه 03 شهریور 1392 نظرات (0)
چند روز پیش بود که آقای متخصص تو راه رفتن به خانه بود که یکی از دوستاش بهش زنگ زد و خبر از ورود یک اولترابوک قدرتمند به بازار رو داد و قرار شد تا برای بررسی برسه دستشون. متخصص هم که با شنیدن این خبرا دست و پاهاش سست میشه....
متخصص خیلی سریع خودش رو به راحت و دقیق رسوند و داستان رو باهاشون درمیون گذاشت.

خلاصه این اوترابوک رسید دست دوستان قصه ما، نام این اولترا بوک ThinkPad T431s کمپانی لنوو بود که در بین محصولات رده بالای بازار قرار می­گیره.

با اومدن این محصول آقایون دقیق و متخصص که مشغول بحث فنی رو این مدل بودن متوجه شدن که محصول مورد نظر سر جاش نیست کاملا معلوم بود که راحت و محصول هر دوتاشون یه جا بودن. حالا چرا نظر راحت اینقدر بهش جلب شده بود سوال خوبیه که در ادامه می خونید.

گروه تینک پد از محصولات لنوو در رده گران قیمت های بازار قرار دارد و اگرچه بر روی رده های حرفه ای متمرکز شده است و رقیبان آن نیز در بازار زیاد به چشم نمی­خورند.

آقای دقیق که خیلی روی ابعاد و کیفیت ساخت یک محصول حساسیت داره با دیدن این کالا کمی به فکر فرو رفت. آخه محصولات این رده دقیقا مثل محصولات کمپانی اپل تنها از یک الگوی طراحی استفاده می‌کنند . به همین دلیل ظاهر تینک پد‌ها همچنان مشکی است و با لبه‌های تیز خود بیشتر شبیه یک جعبه سیاه هستند تا یک لپ‌تاپ حرفه‌ای اما همین ظاهر نامتعارف تبدیل به امضای تینک‌پدها شده است.

 دقیق رو به راحت و کرد و ازش خواست تا نظر خودش رو در مورد طراحی و کیفیت این محصول بگه. راحت هم که کلا به ظاهر بیشتر از مسائل دیگه دقت میکنه چیز زیادی برای گفتن نداشت.

و اما  از زبان متخصص؛

در این محصول از فیبر کربن که در مقابل ضربه مقاومت بالایی داره برای پوشش بیرونی استفاده شده که خیال کاربر از لحاظ امنیت محتویات دستگاه راحت باشه. دقیق رو کرد به متخصص و گفت این که باعث بالا رفتن قیمت میشه .  متخصص هم گفت به همین دلیله که این محصول در رده لپ‌تاپ‌های خاص قرار می‌گیره. البته یکی دیگه از مزایای این جنس بدنه سبک شدن وزن لپ تاپه، فیبرکربن وزن سبکی داره و با وجود مقاومت بسیار می‌تونه مثل یک پوشش آلومینیومی از دستگاه محافظت کنه. نکته دیگه اینکه رنگ بدنه تینک‌پد‌ها هم ماته و اثر چربی روش باقی نمی مونه و البته این بدنه در برابر ساییدگی مقاومه. قسمت زیرن دستگاه دارای پوشش منیزیومیه که برای مقاومت در برابر ضربه ساخته شده . جالبه که بدونین این محصول ها همیشه با بدنه محکم شناخته میشن.

همینجا بود که راحت رو کرد به متخصص و دقیق و گفت آها یادم اومد این همون دستگاهیه که تو اون تبلیغه مادربزرگ روش غذا درست میکرد.

طبق معمول دقیق و متخصص یه لبخندی به راحت زدن و اینبار گفتن بله درسته لنوو برای تبلیغ این دسته از محصولات  به استحکام  زیاد اشاره می­کنه.

دقیق پرسید؛ استحکام بدنه توجیه مناسبیه برای قیمت بالای این محصول؟  متخصص هم جواب داد که فقط بدنه این دستگاه نیست که قیمت اون رو توجیح میکنه بلکه سخت افزار هم تو این بحث دخیله

از بین دیگر ویژگی‌های مهم در افزایش استقامت این دستگاه می‌شه به قفسی آهنی در میان بخش‌های درونی لپ‌تاپ برای محافظت از اجزای داخلی اشاره کرد. البته این سیستم حفاظتی در پشت پنل هم استفاده شده و این قسمت که به دلیل ضخامت اندک یکی از آسیب‌پذیرترین قسمت‌های لپ‌تاپ به شمار میروه توسط فریم‌های فلزی محافظت می‌شه.

وزن این دستگاه حدود ۱٫۶ کیلوگرم است و ضخامت اون هم تنها ۲۱ میلی‌متره. این موضوع زمانی اهمیت پیدا می‌کنه که بدنه به شدت مقاوم این لپ‌تاپ را در کنار سایر مشخصات آن بررسی کنیم.

دقیق در ادامه صحبت های متخصص گفت؛ نام کیبورد این دستگاه accutype است و شامل کلیدهاییه که در فرم جزیره‌ای کنار هم قرار گرفتن. هر کدام از کلیدهای آن دارای تقعر هستند و در میان آنها فرورفتگی دیده می‌شه. این شیوه به افزایش دقت حین تایپ کمک می‌کنه. یکی دیگه از خصوصیات این کلیدها انحنای پایین آنها است که شکل لبخند به کلید می‌ده و به همین نام معروفه.

در میان کلیدهای B.G.H دکمه قرمز رنگ ترک‌پوینت قرار گرفته که از آن برای حرکت نشانگر ماوس استفاده می‌شه و برای استفاده در ویندوز هشت هم کارکردهای جدیدی روی این دکمه تعریف شده . کیبورد T431s ضد آب نیست اما در برابر ریزش مایعات مقاومه و فرصت کافی را برای نجات آن دارید.

نکته دیگر اینکه تاچ‌پد روی یک صفحه فنری قرار گرفته و بخش‌های مختلف آن به سمت پایین فشرده می‌شن. اندازه تاچ‌پد همچنان در سطح مطلوبی است و محدودیتی برای حرکت افقی و عمودی در صفحه وجود نداره . در این مدل می‌توان یک حسگر اثر انگشت را مشاهده کرد که در حاشیه باریک سمت راست کیبورد قرار گرفته. این حسگر می‌تونه به عنوان کلید ورود به ویندوز مورد استفاده قرار بگیره و آنچه آن را متمایز می‌کنه کاربرد آن حین روشن شدن دستگاه است. در این زمان سیستم‌عامل اجرا نشده و هیچ نرم‌افزاری را نمی‌توان مورد استفاده قرار داد با این حال T431s مجهز به راه‌حل‌های سخت‌افزاریه و تا زمانی که احراز هویت کاربر انجام نشه نمی‌توان لپ‌تاپ را روشن کرد.



بعد از اتمام صحبت های  دقیق و متخصص، راحت شروع کرد و گفت؛ چند وقت پیش بود که داشتم یک مطلب تو اینترنت در مورد تینک پدها می­خوندم، این محصولات دارای ۸ استاندارد نظامی هستن و این مشخصات تضمین می‌کنن یک تینک‌پد بتونه در شرایط دشوار بهترین کارایی را داشته باشه. برای مثال کارایی تینک‌پدها برای چندین روز متوالی در دمای بالای ۶۰ درجه سانتی گراد بررسی می‌شه یا تنش‌های حرارتی با تغییر شدید دما روی اونها بررسی می‌شه. کار در مناطق مرطوب و سرد هم یکی دیگه از این تست‌ها ست و مهمتر از همه این‌ها آزمون‌های دشواریه که در برابر سقوط و شوک‌های فیزیکی انجام می‌شه. تو این آزمون‌ها یک دستگاه تینک پد رو از ارتفاع در موقعیت‌های مختلف رها می‌کنند یا برای ساعت‌ها در شرایط  لرزش قرار می‌دن. این ویژگی‌هاست که باعث می‌شه تو ماشین‌های پلیس یا تو فضاپیماها از این محصولات استفاده بشه.

…………..!!!!!!!!

تعجب نکنید مهندس راحته دیگه هم مطالعات بسیار خوبی داره و هم علاقه بیش از حد به دنیا فناوری .!

از موضوع طراحی که رد بشیم به سخت افزار می رسیم. دقیق داشت رو جعبه دستگاه رو نگاه میکرد و اطلاعات مورد نظرش رو نگاه می­کرد آخه همونطور که می دونید رو جعبه همه محصولات مختصری از اطلاعاتشون درج شده.

متخصص هم داشت با کمک نرم افزارهای مخصوص سخت افزار رو بررسی میکرد. از اونجایی که این لپ تاپ هنوز نتونسته بود نظر راحت رو جلب کنه پرسید؛ حالا تفاوت سخت افزاری تینک پد با بقیه لپ تاپ ها چیه؟

 دقیق جواب داد؛ مشخصات فنی این محصولات تفاوت زیادی با دیگر لپ‌تاپ‌ها نداره و مانند سایر مدل‌ها از پردازنده‌های Core i5 یا Core i7 استفاده شده، دارای چهار تا هشت گیگابایت رم و با توجه به رده کاربری کارت‌های گرافیکی مختلفی تو این محصول نصب می‌شه. اما مهمترین دلیل تفاوت این لپ‌تاپ‌ها و در واقع تنها دلیلی که با آن می‌شه قیمت بالای تینک‌پدها را توجیه کرد در استانداردها و اصولیه که یک تینک‌پد داره.

یک دستگاه سرسخت و مقاوم معمولا برای کاربران عادی جذابیتی نداره ولی در مقابل حرفه‌ای‌ها به خوبی از آن استقبال می‌کنن. این موضوع به معنی افزایش ارزش داده‌هاییه که بر روی T431s ذخیره می‌شه. به همین دلیل لنوو تاکید زیادی برروی ویژگی‌های امنیتی داشته . نکته بعدی مدیریت رمزهای عبور است که این راه‌حل هم با کمک یک تراشه سخت‌افزاری و مستقل از سیستم عامل انجام می‌شه به همین دلیل هک کردن آن کار راحتی نیست.

اینجا بود که اشتیاق راحت برای آشنایی با این دستگاه بیشتر شد، آخه بیشتر وقتا  در رابطه با امنیت اطلاعاتش مشکل داره و از دقیق و متخصص خواست تا از نکات دیگه این دستگاه هم بهش اطلاعات بدن.

متخصص که تغریبا کارش تموم شده بود ادامه داد؛ یکی از فناوری‌هایی که قبلا اینتل به همراه پردازنده‌های نسل سوم معرفی کرده بود vPro نام داره و لپ‌‌تاپ‌هایی که از این ویژگی برخوردار باشن می‌تونن تا حدود زیادی امنیت دستگاه را افزایش بدن. با کمک این فناوری زمانی که ورود غیرمجاز به سیستم تشخیص داده بشه تمام هارد درایو رمزگذاری میشه و البته غیرقابل استفاده. این مدل مجهز به CPU نسل سوم اینتل است و از یک پردازنده آیوی‌بریج کم مصرف به نام i5-3337U استفاده می‌کنه. یک مدل دو هسته‌ای با ۳ مگابایت کش لایه سوم است. ظرفیت رم این دستگاه ۴ گیگابایته که در فرکانس ۱۶۰۰ مگاهرتز فعالیت می‌کنه و یک هارددیسک ۵۰۰ گیگابایتی هم برای ذخیره‌ سازی اطلاعات در اون استفاده شده.

نمونه ای از تست های این مدل:




دقیق که از بدنه و طراحی خیلی لذت برده بود بازهم دستگاه رو برداشت و شروع کرد به برانداز کردنش و گفت برام جالبه که چرا این دستگاه از درایو DVDپشتیبانی نمی­کنه چون تو این سایز خیلی از لپ تاپ تاپ ها از این فناوری استفاده می­کنن. متخصص هم در جواب بهش گفت: درسته اما دیگه الان این مسئله جزء معایب یک دستگاه قرار نمیگیره.

دقیق به ورودی و خروجی ها اشاره کرد؛ در لبه راست علاوه بر یک پورت USB نسل سوم٫ درگاه Displayport و قفل فیزیکی هم قرار گرفته  و در لبه چپ هم خروجی تصویری VGA، پورت شبکه گیگابیتی، کارتخوان، یک درگاه USB نسل سوم دیگر و جک صوتی مشاهده می‌شه. درگا های USB3 می‌تونن به صورت تئوری تا ۵ گیگابیت بر ثانیه سرعت داشته باشن. ضمن اینکه درگاه USB در سمت راست دستگاه قابلیت شارژ ابزارهای همراه حتی در زمانی که دستگاه خاموشه را داره. به عبارت دیگه این درگاه همیشه روشنه.


راحت گفت: خب این مشخصات با سایر ویژگی­های دستگاه متناسب نیست. متخصص هم در جواب گفت:

این همان نقطه‌ای است که جادوی لنوو روی تینک‌پدها تاثیر خودش رو نشان می‌ده. برای مثال یکی از مدل‌های رایج لنوو در بازار مدل Z500 است که با استقبال قابل توجهی روبرو شده با این حال زمانی که توانایی این دو دستگاه را مقایسه کنیم تفاوت‌های چشمگیری مشاهده خواهیم کرد. لنوو Z500 از یک پردازنده استاندارد استفاده می‌کنه و دارای تراشه گرافیکی GT635 است در حالی که T431s از یک پردازنده کم مصرف استفاده می‌کند و فاقد تراشه گرافیکی مستقل است. اما امتیاز PCMARK در T431s حدود ۱۰۰۰ امتیاز بالاتر است. این موضوع به بخش‌هایی مثل Creativity، Productivity و بخش ذخیره‌سازی مربوط است. در قسمت اول ویژگی‌هایی مثل توانایی دستگاه در کار با صدا و تصویر در نظر گرفته شده و در قسمت دوم هم توانایی دستگاه برای اجرای وظایف دفتری مثل اینترنت و اسناد متنی مورد توجه قرار می گیره. در این قسمت‌ها T431s به وضوح عملکرد بهتری داره. در نتیجه نمی‌توان صرفا از روی کاغذ در مورد مشخصات فنی یک مدل و ظرفیت‌های آن اظهار نظر کرد.

فکر میکنم دیگه راحت جواب خودش رو گرفت چون خیلی ارتباط دوستانه ای با این دستگاه برقرار کرده  بود و داشت تلفنی برای یکی دیگه از دوستاش در موردش می­گفت .آخه راحت هر دستگاهی رو که ازش خوشش بیاد تلفن رو برمیداره و اونو به همه معرفی می­کنه.

دقیق گفت یه چیزی  درمورد T431s یادت رفت اون هم نمایشگره؛  نمایشگر این دستگاه در اندازه ۱۴ اینچ تولید شده و کیفیت تصویر آن 1600x900 پیکسل است. این وضوح نشان می‌دهد که این لپ‌تاپ کیفیت قابل قبولی در زمینه نمایش تصاویر دارد و در مقایسه با مدل‌های رایج که از وضوح 1366x768 استفاده می‌کنند می‌تواند جزییات بیشتری را نشان دهد.

نتیجه‌گیری

همانطور که در توضیح ویژگی‌های این مدل مطالعه کردید این دستگاه اسقامت فوق‌العاده‌ای برای کار در شرایط سخت دارد و از سوی دیگر کارایی پردازشی آن هم برای گروه کاربران تجاری در سطح بالایی است. ویژگی‌های امنیتی این مدل در کنار مشخصاتی مثل عمر باتری، سرعت هارد دیسک، نور کیبورد و موارد دیگر، امتیازاتی هستند که در هر مدلی نمی‌توان پیدا کرد. بطور خلاصه اینکه تینک‌پد مشتری خاص خودش را دارد. کاربران حرفه‌ای مثل بازرگانان، پزشکان و مهندسان در این زمینه محدودیت زیادی در تنوع مدل دارند و به همین دلیل لنوو تینک‌پد T431s یک انتخاب عالی برای آنهاست. درضمن این محصولات با 2 سال گارانتی سازگار به بازار عرضه می شوند.
سرباز گمنام بازدید : 236 یکشنبه 03 شهریور 1392 نظرات (0)
به مناسبت نزدیک شدن آغاز سال تحصیلی جدید؛ دريچه امروز براي شما لیستي از لپ تاپ ها و تبلت های مناسب برای دانش آموزان و دانشجویان را تهيه كرده است.
امروز براي شما جدولي از لپ تاپ ها و تبلت هايي را آماده كرديم كه براي استفاده دانشجويان و دانش آموزان مناسب ترند. شما مي توانيد براي مشاهده عكس و مشخصات هر محصول روي نام آن كليك كنيد.

لپ تاپ

ASUS

شرکت آوات

3,399,000

Asus-Nseries-N56VB-i7-8-1T-2G

شرکت آواژنگ

3,069,000

Asus-Nseries-N46VZ-i7-8-1T-2G

شرکت آواژنگ

3,069,000

Asus-Kseries-K46CB-i7-6-1T-4G

شرکت الماس

2,719,000

Asus-Nseries-N56VM-i5-6-1T-2G

شرکت آوات

2,689,000

Asus-Xseries-X550CC-i7-6-1T-2G

شرکت سازگار

2,619,000

Asus-Kseries-K56CB-i5-6-1T-2G

شرکت الماس

2,769,000

Asus-Kseries-K55VD-i7-6-1T-2G

شرکت سازگار

2,529,000

Asus-Xseries-X450CC-i7-6-1T-2G

شرکت آواژنگ

2,429,000

Asus-Xseries-X450CC-i7-4-750-2G

شرکت الماس

2,289,000

Asus-Kseries-K45VD-i5-6-750-2G

شرکت آواژنگ

2,269,000

Asus-Xseries-X550CC-i5-4-750-2G

شرکت آوات

2,189,000

Asus-Xseries-X450CC-i5-6-1T-2G

شرکت آوات

2,089,000

Asus-Xseries-X450CC-i5-4-750-2G

شرکت الماس

1,739,000

Asus-Kseries-K53E-i5-4-500

شرکت سازگار 2 سال

1,669,000

Asus-Xseries-X550CC-2117-4-750-2G

سازگار

1,669,000

Asus-Xseries-X501A-i3-4-500

شرکت سازگار

1,669,000

Asus-Xseries-X401A-i3-4-500

شرکت آواژنگ

1,569,000

Asus-Xseries-X55VD-B980-4-750-1G

شرکت الماس

1,589,000

Asus-Xseries-X450CC-2117-4-500-2G

شرکت الماس

1,349,000

Asus-Xseries-X44H-B970-4-750

الماس

1,249,000

Asus-Xseries-X54HR-B970-2-500

ACER

شرکت سازگار

2,359,000

Acer-Aspire-E1-571G-i7-6-750-2G

شرکت الماس

2,319,000

Acer-Vseries-V3-571G-i7-6-750-2G

شرکت سازگار 2 سال

2,069,000

Acer-Vseries-V3-571G-i5-4-750-2G

شرکت الماس

1,849,000

Acer-Eseries-E1-571G-i5-4-750-2G

شرکت سازگار

1,669,000

Acer-Eseries-E1-571G-i5-4-500-1G

شرکت سازگار

1,539,000

Acer-Eseries-E1-571G-i3-4-500-1G

شرکت الماس

1,329,000

Acer-Aspire-E1-531G-B960-4-750-1G

شرکت سازگار

1,289,000

Acer-Eseries-E1-571G-i3-2-500

شرکت الماس

1,099,000

Acer-Eseries-E1-531-B960-2-500

شرکت الماس

1,009,000

Acer-Eseries-E1-531-B1000-2-320

IBM LENOVO

سازگار

2,599,000

IBM-Lenovo-Zseries-Z500-i7-6-1T-2G

شرکت سازگار 2 سال

2,179,000

IBM-Lenovo-ideapad-Z500-i5-6-1T-2G

شرکت سازگار

1,999,000

IBM-Lenovo-Eseries-E530-Thinkpad-i5-4-750-2G

شرکت سازگار

1,909,000

IBM-Lenovo-Gseries-G580-i5-4-500-2G

شرکت هماهنگ و بیمه ایران

1,719,000

IBM-Lenovo-Gseries-G580-i5-4-500-1G

شرکت سازگار

1,499,000

IBM-Lenovo-Eseries-E430-i3-4-500-1G

تبلت

ASUS

آوات

3,149,000

Asus-Padfone-Infinity-32G-"10.1

الماس

1,969,000

ASUS-VivoTab-Smart-32-2-"10.1

آواژنگ

1,119,000

Asus-Google-Nexus7-32-1G-"7-3G

هماهنگ وبیمهایران

939,000

Asus-Google-Nexus7-32-1G-"7-Wifi

شرکت آواژنگ

969,000

ASUS-Fonepad-32-1G-"7

آواژنگ

869,000

ASUS-Fonepad-8-1G-"7

شرکت آواژنگ

599,000

ASUS-Memopad-16-1G-"7

IBM LENOVO

سازگار

659,000

Lenovo-Ideapad-A2107A-CortexA9-1G-16-"7

FUJITSU

شرکت سیستم پردازان 1 سال

1,419,000

Fujitsu-Stylistic-M532-32-1G-"10.1

SAMSUNG

شرکت هماهنگ و بیمه ایران

2,139,000

SAMSUNG-Galaxy-Note10.1-N8000-32-2G-"10.1

شرکت هماهنگ و بیمه ایران

1,639,000

Samsung-Galaxy-Note8-N5100-16-2G-"8

شرکت هماهنگ و بیمه ایران

1,339,000

Samsung-Galaxy-Note8-N5100-16-2G-"8

-------

001,9,000

SAMSUNG-Galaxy-Tab2-P3100-16-1G-"7

DIMO

979,000

TABLET-Dimo-900-Plus-8-1G-"9.7

799,000

TABLET-Dimo-900-8-1G-"9.7

479,000

TABLET-

Dimo-700-4-512M-"7

payam-resan

تعداد صفحات : 435

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • سنگر یاوران حجت(عج)
  • سنگر جنگ نرم یاوران حجت(عج)
  • معبرسایبری ساوه
  • معبر سایبری اندیشه
  • تهدیدات فضای مجازی
  • این پرچم تا قیامت بالا است*سرگرمی*
  • برندزلینک
  • فتوکده | کارت پستال و کارت ویزیت
  • چت روم افسر جوان جنگ نرم
  • ❤سایت عاشقانه لاویر ❤
  • سایت جنگ نرم
  • عکس و مطالب کم یاب
  • نرم افزار
  • جنگ نرم2
  • جنگ نرم
  • کاربر روزانه
  • کد های برنامه نویسی
  • پایگاه شهدای فردوس
  • بهترین سایت تفریحی
  • قم دانلود
  • شمشیر داموکلس
  • دانلود نمونه سوالات استخدامی
  • افسر جوان جنگ نرم/سایبری
  • مجتمع فرهنگی باران
  • فرهنگی-هنری
  • این پرچم تا قیامت بالاست
  • دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای
  • بسیج
  • تدریس خصوصی
  • عینک آفتابی مردانه
  • افسر جوان جنگ نرم
  • خرید شارژ
  • دانلود دانلود دانلود . ..
  • عاشقانها
  • اف سی بی دانلود
  • dokhtarakashegh
  • کاربردروزانه2
  • وبلاگ تخصصي موزيك
  • اف سی بی دانلود
  • طلبــه سايبري
  • کافه تنهایی
  • خرید شارژ
  • حال کنید و لذت ببرید
  • فروشگاه اینترنتی
  • ویکی دانلود ها
  • بیداری اندیشه
  • عینک آفتابی مردانه
  • گروه فرهنگی مشکات
  • سلام علی ال یاسین
  • مجموعه كاملي از نمونه سوالات دبيرستان قسمت اول
  • کاربردروزانه
  • قیمت روز خودروی شما
  • بزرگترین کامیونیتی ایرانیان مقیم استرالیا
  • دانلود سریال جدید
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • نظرسنجی
    به کدام نامزد ریاست جمهوری96 رای می دهید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1316
  • کل نظرات : 51
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 592
  • آی پی امروز : 86
  • آی پی دیروز : 69
  • بازدید امروز : 1,635
  • باردید دیروز : 306
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 2,998
  • بازدید ماه : 8,625
  • بازدید سال : 39,808
  • بازدید کلی : 968,642
  • مترجم سایت36زبان روز دنیا