loading...
مهدی امینی
سرباز گمنام بازدید : 349 جمعه 03 خرداد 1392 نظرات (0)
معاون وزیر امور خارجه آمریکا در جلسه استماع کمیسیون روابط خارجی مجلس سنا ضمن بررسی تلاش‌های آمریکا برای تحت فشار قرار دادن ایران، تأکید کرد که دسترسی به مردم ایران باید در دستور کار مجلس سنا نیز قرار گیرد.
تمرکز خود را بر انتخابات ایران معطوف کرده‌ایم

به گزارش افکارنیوز، وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در جلسه استماعی با موضوع سیاست گذاری آمریکا در قبال ایران، تأکید کرد که انتخابات ریاست جمهوری پیش روی ایران، یکی از مهمترین مسائلی است که روی آن تمرکز کرده‌اند. مشروح سخنان شرمن در ادامه می‌آید:

امروز قرار است در مورد رویکرد دولت نسبت به چالش‌های مختلفی که ایران به وجود آورده است، بحث کنیم. چالش‌های مربوط به جاه‌طلبی‌های هسته‌ای این کشور، حمایت از تروریسم بین‌المللی و فعالیت‌های بی‌ثبات کننده‌ای که در منطقه ترتیب می‌دهد و نقض حقوق بشر در داخل کشور. این فرصت را مغتنم می‌شمارم تا با شفافیت و صراحت کامل در مورد این مسائل صحبت کنم؛ استراتژی چند جانبه‌ای را که برای مقابله با این چالش‌ها در پیش گرفته‌ایم نقد و بررسی کرده و پیامد‌هایی را که این گزینه‌های استراتژیک برای آمریکا، متحدین ما و نیز ایران، حاکمان و مردم آن از پی دارد، آشکار سازم.

چالش هسته‌ای


فعالیت‌های هسته‌ای ایران ـ بر خلاف تعهدات بین‌المللی و در مخالفت با جامعه بین‌الملل ـ یکی از بزرگترین نگرانی‌های جهانی است که با آن مواجهیم. یک ایران مسلح به تسیلحات هسته‌ای تهدیدی جدی را متوجه منطقه، جهان و آینده رژیم منع گسترش تسلیحات هسته‌ای خواهد کرد. ایران مسابقه تسلیحاتی را در منطقه‌ای به وجود خواهد آورد که هم‌اکنون سرشار از خشونت و منازعه است. تسلیحات هسته‌ای می‌تواند حکومت ایران را جری‌تر سازد؛ حکومتی که تا به حال هم از طریق عوامل خود بی‌ثباتی را دامن زده و شریان‌های حیاتی اقتصادی دنیا را در معرض تهدید قرار داده است. این کار خطرناک‌ترین تسلیحات دنیا را در اختیار رهبری قرار می‌دهد که صراحتاً اعلان کرده است که خواهان محو کردن اسرائیل از روی زمین است؛ یکی از مهمترین متحدین ما در کل دنیا. ما مصمم هستیم که ایران را از دست یافتن به تسلیحات هسته‌ای ناکام بماند. ترجیح ما این است که مسئله را از طریق دیپلماسی حل کنیم. با این حال همانطور که رئیس جمهور اوباما نیز صراحتاً اعلان کرده است، ما به ایران اجازه نمی‌دهیم به تسلیحات هسته‌ای دست پیدا کند و شکی نیست که آمریکا از همه توان برای رسیدن به این هدف استفاده خواهد کرد.

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبری ایران این پرسش را مطرح کرده است که چرا جامعه بین‌المللی باور نمی‌کند که برنامه هسته‌ای ایران برای اهداف صلح آمیز است. پاسخ ساده است: ایران همواره فعالیت‌های هسته‌ای خود را مخفی کرده است و همچنان به این کار خود ادامه می‌دهد و دسترسی و اطلاعات لازم را در اختیار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار نمی‌دهد. ایران به عنوان یکی از امضا کنندگان معاهده ان‌پی‌تی، در برابر جامعه بین‌المللی پاسخگو است و این بی‌تفاوتی در برابر آن مسئولیت‌ها باعث شده است تا کنون چهار قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای تحریم ایران تصویب شود.

رئیس جمهور اوباما از همان آغاز ریاست جمهوری خود یک گزینه آشکار در مقابل دولت ایران قرار داد: مسئولیت‌های بین‌المللی خود را در قبال برنامه هسته‌ای خود انجام داده و از مزایای عضویت کامل در جامعه بین‌المللی بهرمند شوید یا پیامد‌های ناشی از فشار و انزوای بیشتر را تحمل کنید. ایران همچنان می‌تواند راه خود را تغییر دهد، اما این فرصت نامحدود نیست. می‌خواهم در همینجا تصریح کنم که سیاست ما تغییر حکومت در ایران نیست، اما می‌کوشیم رفتار حکومت را تغییر دهیم.

سیاست دوگانه


از زمان آغاز کار این دولت در سال ۲۰۰۹، تا کنون یک سیاست دوگانه را در پیش گرفتیم. با همکاری گروه ۱+۵، به صورت فعال به دنبال یک راه حل دیپلماتیک برای نگرانی‌های بین‌المللی در قبال برنامه هسته‌ای ایران هستیم. در نتیجه بی‌تفاوتی ایران نسبت به تعهدات بین‌المللی خود، ما فشارهای خود را بر دولت ایران افزایش دادیم. ما یک ائتلاف جهانی را ایجاد کرده و راهبری آن را به دست گرفتیم تا تحریم‌هایی همه جانبه را علیه این کشور اعمال کنیم. ما همچنان فشارهای خود را بر ایران افزایش می‌دهیم. ما افراد و نهاد‌های بیشتری را که به تلاش‌های هسته‌ای ایران یاری می‌رسانند و راه را برای عبور از تحریم‌ها هموار می‌سازند، شناسایی خواهیم کرد و تحت فشار قرار خواهیم داد. در ادامه هم تا زمانی که ایران به روند کنونی خود ادامه دهد، دولت نیز به بررسی و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه بخش‌های مختلف دولتی و صنایع ایرانی ادامه خواهیم داد. ما امیدواریم که با همکاری اعضای کنگره، تحریم‌های هوشمند و فشارهای بیشتری علیه حکومت ایران اعمال کنیم و نیز همکاری خود با شرکای دیگرمان را افزایش داده تا تلاش‌های دیپلماتیک ادامه پیدا کند.

برای فشار آوردن به ایران از کمک دیگران نیز بهره می‌بریم. اتحادیه اروپا نیز در این راه ما را همراهی می‌کنند. ما به همکاری و هماهنگی نزدیک خود با شرکای بین‌المللی خود ادامه خواهیم داد تا از اجرای کامل تحریم‌های کنونی و نیز افزایش فشارهای داخلی بر ایران مطمئن شویم. با ادامه کار لازم است که همچنان کار خود را به طور هماهنگ پیش ببریم و اقداماتی را مرتکب نشویم که هر آنچه تا کنون را حاصل کرده از میان ببرد. انجام این قبیل اقدامات برای ایران به منزله این پیام است که می‌تواند از فرصت به دست آمده استفاده کند.

همزمان با افزایش فشارهای خود بر حکومت ایران، همچنان متعهد هستیم تا روابط تجاری مشروع و بشر دوستانه برای بهرمند ساختن مردم ایران از منافع آن ادامه پیدا کند.

با اینکه تا کنون فشار بی‌سابقه‌ای بر حکومت ایران وارد کرده‌ایم، همچنین تلاش می‌کنیم تا برای دست یافتن به یک راه‌حل دیپلماتیک برای مسئله هسته‌ای ایران، نیز از هیچ راه‌کاری غافل نشویم. رئیس جمهور از همان آغاز کار خود بر آمادگی دولت آمریکا برای همکاری با اعضای گروه ۱+۵ تأکید کرد تا به راه‌حلی مذاکراتی برای مسئله هسته‌ای ایران دست پیدا کنند. گروه ۱+۵ به طور بی‌سابقه‌ای یکپارچه شده است و ارتباط نزدیکی با روس‌ها و چینی‌ها در این رابطه برقرار کرده‌ایم.

ما به دنبال نشانه‌هایی هستیم که نشان دهد ایران آماده است تا همه وجوه طرحی را که در آلماتی مطرح شد، اجرا کند. ما فقط برای برگزار شدن مذاکرات، موضوع مذاکرات را مطرح نمی‌کنیم، بلکه به دنبال یافتن راهی دیپلماتیک برای این مسئله هستیم. البته باید تأکید کنم که همزمان با ادامه تلاش‌های دیپلماتیک، به افزایش فشار‌های خود ادامه خواهیم داد.

ما با رویکردی رئالیستی به این مذاکرات نگاه می‌کنیم و همچنان به دنبال نتایجی مثبت برای مذاکرات خود هستیم نه دادن وعده‌هایی توخالی؛ حال مسئولیت متوجه ایران است.

حضور منطقه‌ای و حمایت از اسد

در سوریه ایران به خوبی نشان داده است که از دست دادن دادن نزدیک‌ترین متحد خود به هیچ وجه قابل تحمل نیست و به هر قیمتی که باشد از حکومت اسد دفاع خواهد کرد. امروز ایران آموزش، تجهیز، تأمین مالی و حمایت از نیروهای اسد را عهده‌دار شده است. ایران مداخلات خود در سوریه را با هماهنگی حزب‌الله صورت می‌دهد. مقابله با چنین اقداماتی در اولویت کاری دولت قرار دارد و تمرکز اکنون ما روی آن است که مانع آن شویم که ایران به لحاظ مالی، تسلیحاتی و لجستیکی، به حکومت سوریه کمک کند.

ما به طور مستمر و منظم با شرکای خود در خلیج فارس مرتبط هستیم تا حضوری مؤثر در منطقه داشته باشیم و از این طریق به دقت رفتار ایران را تحت نظارت بگیریم، با دست اندازی‌های احتمالی ایران مقابله کنیم، متحدین خود را خاطر جمع سازیم و از جریان مستمر انرژی از تنگه هرمز اطمینان حاصل کنیم. همچنین روابط خود با اسرائیل را تقویت می‌کنیم تا گام‌هایی مثبت در جهت صیانت از کیفیت ارتش اسرائیل برداریم ـ از جمله صیانت از سیستم دفاع موشکی گنبد آهنین برای جلوگیری از حملات موشکی گروه‌های شبهه نظامی با استفاده از موشک‌های ایرانی.

دسترسی به مردم ایران؛ بهره‌برداری از استعداد‌های جوان ایران

علاوه بر نگرانی‌های ما در مورد نقض حقوق بشر در ایران، در مورد رفاه مردم ایران نیز نگران هستیم. ما هر روز از طریق برنامه‌های دیپلماسی عمومی و رسانه‌های اجتماعی فارسی زبان خود، از حال مردم ایران با خبر می‌شویم. سفارت مجازی ما در تهران، که در دسامبر سال ۲۰۱۱ راه اندازی شد، بیش از ۲ میلیون بازدید داشته است و صفحه فارسی فیس‌بوک، توییتر، گوگل پلاس و کانال یوتیوب ما نیز بسیار موفق عمل کرده‌اند. ۱۷۰ ویدئوی ما در کانال یوتیوب بیش از ۱ میلیون بازدید کننده داشته است و صفحه فیس‌بوک ما بیش از ۱۲۰ هزار طرفدار دارد که ۶۰ درصد آنها در داخل ایران هستند و به رغم مشکلاتی که حکومت ایران ایجاد کرده است، به صفحه ما دسترسی پیدا می‌کنند.

همانطور که رئیس جمهور و وزیر امور خارجه اعلام کرده‌اند، در آمریکا، جامعه ما از حضور فعال ایرانی آمریکایی‌ها بهره‌مند شده است. ما می‌دانیم که مردم ایران برخاسته از یک تمدن بسیار بزرگ هستند که دستاوردهای تمدنی ایشان جهانیان را وادار به تعظیم می‌کند. به همین دلیل بود که رئیس جمهور در پیام نوروزی خود در سال ۲۰۱۳ تأکید کرد که هیچ دلیلی ندارد مردم ایران از فرصت‌هایی که مردم در دیگر کشورها از آنها بهرمند هستند، منع شوند. مردم ایران نیز مستحق آزادی هستند که دیگر مردم دنیا در کشورهای خود از آن بهرمند می‌شوند و همه کشورها می‌توانند از استعداد و خلاقیت مردم ایران، به ویژه قشر جوان آن بهره‌برداری کنند.

انتخابات ریاست جمهوری

اجازه دهید سخنان خود را با موضوعی که بسیار دقیق و با جدیت دنبال می‌کنیم به پایان ببرم؛ انتخابات ریاست جمهوری در چهاردهم جولای. پس از آخرین انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۲۰۰۹ و با توجه به حوادث و ناآرامی‌های گسترده‌ای که در ایران شاهد بودیم، اکنون می‌بینیم که سطح فشار برای کنترل دور جدید انتخابات ریاست جمهوری به شدت افزایش یافته است.

هم اکنون که ما این نشست را برگزار می‌کنیم، شورای نگهبان جمهوری اسلامی ایران، این نهاد غیر مسئول و غیرمنتخب، با استفاده از معیار‌های مبهم و غیر مشخص، در حال بررسی صلاحیت افرادی هست که برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده‌اند و از این طریق بسیاری را از حضور در مبارزات انتخاباتی منع می‌کند. به نظر من بدون وجود یک فرایند شفاف و مشخص، به دشواری می‌توان گفت که انتخابات ایران آزاد، منصفانه و منعکس کننده خواست مردم ایران است.

ما نیز همانند نمایندگان مردم آمریکا در کنگره در مورد ایران احساس نگرانی می‌کنیم و خواهان ادامه همکاری‌ها هستیم تا مطمئن شویم ایران به طریقت کنونی خود ادامه نخواهد داد؛ طریقتی که صلح و ثبات در منطقه را تهدید می‌کند.

سرباز گمنام بازدید : 284 جمعه 03 خرداد 1392 نظرات (0)
سازمان تحقیقات صنعتی و دولتی آمریکا با انتشار گزارشی اعلام کرد، تحلیل‌های انجام شده روی صدها هزار سند و مدرک موجود نشان می‌دهد که هکرهای وابسته به دولت چین طی سال گذشته بزرگترین و موفق‌ترین گروه‌ جاسوسی سایبری در جهان بوده‌اند.
پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: هکرهای وابسته به دولت چین طی سال گذشته بزرگترین و موفق‌ترین گروه‌ جاسوسی سایبری در جهان بوده‌اند. اگرچه هکرهایی که با هدف‌های مالی فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند، بیشترین سهم از حملات سایبری جهان را برعهده دارند، اما در حوزه جاسوسی‌های سایبری برای اموال و سرمایه‌های معنوی، کشور چین در سال گذشته سردمدار بوده است.
«گزارش تحقیقات سرقت اطلاعاتی ۲۰۱۳» مربوط به این بررسی‌ها را مرکز RISK Team وابسته به شرکت Verizon به همراه ۱۸ همکار خود از آمریکا و مقامات دیگر دولت‌های جهان تهیه و تنظیم کرده است.
این طور که در این گزارش آمده است، از بین ۱۲۰ جاسوسی‌ سایبری سال گذشته برای مراکز دولتی، ۹۶ درصد را گروه‌های وابسته به دولت چین انجام دادند و منبع ۴ درصد مابقی ناشناخته باقی ماند.
«وید بیکر»(Wade Baker) مدیر مرکز RISK Team در این خصوص گفت: «این یک نتیجه تعجب‌آور است و ما نیز شگفت‌زده شده‌ایم.»
 
سرباز گمنام بازدید : 365 جمعه 03 خرداد 1392 نظرات (0)
ردی که با ایجاد صفحه ای جعلی در یکی از شبکه‌های اجتماعی و نشر اکاذیب موجب هتک حرمت شهروند بوشهری شده بود، دستگیر شد.

 پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: رئیس پلیس فتا استان بوشهر در تشریح این خبر گفت : پیرو شکایت شهروندی مبنی بر اینكه فردی ناشناس در یکی از شبکه‌های اجتماعی موجب هتک حیثیت وی شده است ،  موضوع در دستور كار این پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد فرد یا افرادی ناشناس با ساخت صفحه‌ای جعلی در یکی از شبکه‌های اجتماعی با استفاده از تصویر شخصی شاکیه اقدام به ارتباط‌ با دیگران و مطالب غیر واقعی از جانب وی کرده است و این موضوع باعث اختلال در زندگی او و خانواده اش شده است.
رئیس پلیس فتای بوشهردر ادامه گفت: پس از شروع تحقیقات مشخص شد كه فرد ایجاد كننده  این صفحه آشنایی كامل به شاكیه داشته و با پیگیری ها فنی و پلیسی نهایتاً متهم شناسایی و جهت سیر ادامه رسیدگی پرونده به این پلیس احضار شد.
این مقام انتظامی در ادامه افزود: متهم که از هم شاگردی های شاکیه بود، ابتدا منکر انجام بزه ارتکابی شد. اما در بازجویی فنی و در مواجه با شواهد و دلایل لب به اعتراف گشود.
پلیس فتا در خاتمه به جوانان توصیه می‌کند: مواظب روابط دوستانه خود بوده و از دادن اطلاعات و عکس های شخصی به این قبیل افراد خودداری، تا زمینه بروز چنین حوادثی از بین برود و یا به حداقل ممکن برسد.
payam-resan

تعداد صفحات : 435

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • سنگر یاوران حجت(عج)
  • سنگر جنگ نرم یاوران حجت(عج)
  • معبرسایبری ساوه
  • معبر سایبری اندیشه
  • تهدیدات فضای مجازی
  • این پرچم تا قیامت بالا است*سرگرمی*
  • برندزلینک
  • فتوکده | کارت پستال و کارت ویزیت
  • چت روم افسر جوان جنگ نرم
  • ❤سایت عاشقانه لاویر ❤
  • سایت جنگ نرم
  • عکس و مطالب کم یاب
  • نرم افزار
  • جنگ نرم2
  • جنگ نرم
  • کاربر روزانه
  • کد های برنامه نویسی
  • پایگاه شهدای فردوس
  • بهترین سایت تفریحی
  • قم دانلود
  • شمشیر داموکلس
  • دانلود نمونه سوالات استخدامی
  • افسر جوان جنگ نرم/سایبری
  • مجتمع فرهنگی باران
  • فرهنگی-هنری
  • این پرچم تا قیامت بالاست
  • دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای
  • بسیج
  • تدریس خصوصی
  • عینک آفتابی مردانه
  • افسر جوان جنگ نرم
  • خرید شارژ
  • دانلود دانلود دانلود . ..
  • عاشقانها
  • اف سی بی دانلود
  • dokhtarakashegh
  • کاربردروزانه2
  • وبلاگ تخصصي موزيك
  • اف سی بی دانلود
  • طلبــه سايبري
  • کافه تنهایی
  • خرید شارژ
  • حال کنید و لذت ببرید
  • فروشگاه اینترنتی
  • ویکی دانلود ها
  • بیداری اندیشه
  • عینک آفتابی مردانه
  • گروه فرهنگی مشکات
  • سلام علی ال یاسین
  • مجموعه كاملي از نمونه سوالات دبيرستان قسمت اول
  • کاربردروزانه
  • بزرگترین کامیونیتی ایرانیان مقیم استرالیا
  • قیمت روز خودروی شما
  • دانلود سریال جدید
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • نظرسنجی
    به کدام نامزد ریاست جمهوری96 رای می دهید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1316
  • کل نظرات : 51
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 592
  • آی پی امروز : 98
  • آی پی دیروز : 69
  • بازدید امروز : 2,154
  • باردید دیروز : 306
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 3,517
  • بازدید ماه : 9,144
  • بازدید سال : 40,327
  • بازدید کلی : 969,161
  • مترجم سایت36زبان روز دنیا