loading...
مهدی امینی
سرباز گمنام بازدید : 267 پنجشنبه 02 آبان 1392 نظرات (0)

چهارمین دوره مسابقات روباتیک جام امیرکبیر


همزمان با برگزاری چهارمین دوره مسابقات روباتیک جام امیرکبیر در 7 آبان ماه، روبات‌های 70 تیم داخلی و خارجی در 9 لیگ به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

مسابقات روباتیک

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری مهر، سروش صادق نژاد- دبیر کمیته فنی چهارمین دوره مسابقات روباتیک جام امیرکبیر با اشاره به جزئیات برگزاری این مسابقه گفت: در این مسابقه 175 تیم دانشجویی و آزاد ثبت نام کردند.وی با بیان اینکه این مسابقه به صورت بین المللی برگزار خواهد شد، اظهار داشت: در این دوره از مسابقات تیم‌هایی از کشورهای هند، مالزی و ترکیه حضور خواهند داشت.

صادق نژاد با تاکید بر اینکه این مسابقه در 9 لیگ برگزار می‌شود، ادامه داد: تیم‌های شرکت کننده در لیگ‌های روبات‌های امدادگر زمینی و هوایی، روبات‌های پزشکی، روبات‌های شهری، روبات‌های انسان نما، روبات‌های سرویس رسان، روبات‌های مین یاب، روبات‌های انباردار، روبات‌های صنعتی و روبات‌های فوتبالیست سایز کوچک به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

 دبیر کمیته فنی چهارمین دوره مسابقات روباتیک جام امیرکبیر زمان برگزاری این مسابقات را از 7 تا 11 ذکر کرد و گفت: مراسم افتتاحیه این مسابقات در روز 8 آبان ماه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار خواهد شد

دبیر کمیته فنی چهارمین دوره مسابقات روباتیک جام امیرکبیر با اشاره به نحوه پذیرش تیم‌ها، خاطر نشان کرد: مدارک فنی ارسال شده از سوی تیم‌های شرکت کنند از سوی هیات داوران مورد ارزیابی قرار گرفت و با تایید مدارک ثبت نام نهایی شدند.

وی با تاکید بر اینکه لیگ روبات‌های پزشکی برای اولین بار در این مسابقات وارد شده است، توضیح داد: در این لیگ روبات‌های پزشکی برای شناسایی در حوزه پزشکی عرضه می‌شود که این لیگ در بخش‌های روبات جراح، ریز روبات‌های شناسایی و درمان و آزمایشگاه، حسگرها و زیست حسگرها، روبات‌های تن پوش الکتریکی(روبات‌های توانبخشی) و روبات‌های دستیار پزشکی و درمان برگزار می‌شود.

صادق نژاد ادامه داد: علاوه بر این بخش آزاد در این لیگ در نظر گرفته شده است و هر تیمی می‌تواند هر نوع روبات پزشکی را در آن عرضه کند.

مسابقات روباتیک

وی با اشاره به حضور 14 تیم در لیگ روبات پزشکی 14 خاطر نشان کرد: این تیم‌‌ها از دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر، تربیت مدرس، صنعتی شریف، مالایای مالزی، دانشگاه آزاد واحد خمینی شهر، ایلام، پیام نور واحد خراسان و یک تیم از آموزش و پرورش استان ایلام است.

دبیر کمیته فنی چهارمین دوره مسابقات روباتیک جام امیرکبیر زمان برگزاری این مسابقات را از 7 تا 11 ذکر کرد و گفت: مراسم افتتاحیه این مسابقات در روز 8 آبان ماه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار خواهد شد.

 

سرباز گمنام بازدید : 275 پنجشنبه 02 آبان 1392 نظرات (0)

رئیس مجلس با اشاره به نقش مسائل فرهنگی در زندگی مسلمانان گفت: مسئولان رسانه‌ها با دین مردم شوخی نکنند، زیرا در یک برهه زمانی این موضوع اتفاق افتاد و ضررهای بسیاری را شاهد بودیم.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، دکتر علی لاریجانی در مراسم جشن عید غدیر خم در مسجد امیرالمومنین (ع) قم گفت: من عید غدیر که عید آل محمد(ص) و عید ولایت است را به مؤمنان و مردم شریف قم تبریک می گویم. همچنین برای بنده سعادتی است که امروز در جمع مردم قم هستم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: واقعه غدیر یک حادثه زمانی نبود زیرا این واقعه راه را برای عزت مسلمانان به وجود آورد و به نوعی رسالت را تداوم بخشید از طرف دیگر در غدیر خم آنچه که پیامبر فرمودند راهی را برای مسلمانان نشان داد و این واقعه مسیری را برای مسلمانان روشن کرد.

لاریجانی با بیان اینکه پیام واقعه غدیر نشان دهنده تشکیل زندگی با سعادت است گفت: به طور حتم می توانیم از واقعه غدیر درس بگیریم که توجه نکردن به مرگ برای انسان زمینه گمراهی را فراهم می کند و قطعا بدون توجه به کتاب خداوند سعادت محقق نمی شود.

وی با بیان اینکه حدیث غدیر پایه و اصول یک راه جدید را ایجاد کرد افزود: این حدیث از سوی بسیاری از صحابه پیامبر و به ویژه 110 صحابی نقل شده و شیعیان و سنی ها در کتاب هایشان این احادیث را نقل کرده اند از این رو شبهه ای در آن نیست.

لاریجانی ادامه داد: حدیث غدیر خم نشان می دهد که مسیر سعادت انسان از جاده ولایت می گذرد و ولایت و بعثت در یک راستا بوده و ولایت ادامه دهنده بعثت است از طرفی دیگر آیات بعثت و غدیر از نظر محتوا و شکل نزدیک به هم بوده و پیروی نکردن از این دو مورد موجب گمراهی می شود.

وی با بیان اینکه بزرگترین نعمت برای بشر موضوع رسالت است افزود: از این رو اگر به حدیث غدیر توجه کنیم متوجه می شویم که رسالت پیامبر در پناه ولایت روشن می شود همچنین انسان ها در مکتب اهل بیت به دو نوع انسان های معمولی و هادی تقسیم می شوند که انسان های معمولی همیشه باید دست به دست انسان های هادی داده تا به اوج و معرفت برسند.

لاریجانی ادامه داد: از طرف دیگر انسان های هادی از نظر مکتب تشیع در قسمت اول پیامبران بوده و در قسمت دوم انسان های غدیری هستند که این افراد جانشین پیامبر بوده و معصوم هستند.

وی با تاکید بر اینکه عصمت در مکتب تشیع حقیقت بالایی بوده، تصریح کرد: مکتب ها در طول تاریخ بشر خیلی از دل ها و افکار را جذب کرده اما در آخر با انزوا و نابودی روبرو شده اند به طور مثال اگر به داستان زندگی افراد مارکسیست های بزرگ نگاه کنیم متوجه می شویم که این افراد در زندگی خود با مشکلات بسیاری روبرو بودند.

وی با تاکید بر اینکه عصمت در مکتب تشیع حقیقت بالایی بوده که در مکاتب دیگر نیز تصریح کرد: مکتب ها در طول تاریخ بشر خیلی از دل ها و افکار را جذب کرده اما در آخر با انزوا و نابودی روبرو شده اند به طور مثال اگر به داستان زندگی افراد مارکسیست های بزرگ نگاه کنیم متوجه می شویم که این افراد در زندگی خود با مشکلات بسیاری روبرو بودند اما مکتب شیعی مکتبی است که الگوی آن علی بوده و دارای تفاوت های بسیاری با مکاتب دیگر است.

لاریجانی با بیان اینکه ولایت در مکتب تشیع دوم معنای تکوینی و تشریعی است تصریح کرد: قطعا معنای مسئله تکوینی واسطه فیض است از این رو با توجه به این موضوع ما به اولیای دین توسل می کنیم که البته این امر یک موضوع سمبلیک نبوده و واقعی است از طرفی دیگر معنای مسئله تشریعی این است که ما می توانیم از راهنما استفاده کنیم همچنین این موضوع مشهود است که زنده بودن یکی از ویژگی های اصلی تفکر شیعی است.

وی با بیان اینکه هم اکنون در زندگی مردم کشورهای غربی شاهد عطش معنوی و حالت از خودبیگانگی هستیم گفت: این موضوع به علت نبود دین مشکلات معنی به وجود آمده از طرفی دیگر دموکراسی براساس یک فکر و تفکر برای مدیریت کشور ایجاد می شود و نظام فکری بر اساس یک مکتب است.

لاریجانی با بیان اینکه شیعیان براساس تئوری سعادت زندگی می کنند تصریح کرد: اما خارجی ها براساس گفته های خودشان مقوله سعادت را نداشته و مشکلات معنوی دارند و همچنین خیلی از منتقدان تمدن غرب به این موضوع توجه دارند که زندگی غربی یک خلاء معنوی را در درون خود دارد.

وی ادامه داد: از طرفی دیگر ممکن است انسان هایی معنویت را  از خود دور کنند ولی در هنگام مواجهه با مرگ بار دیگر با این موضوع مواجه می شوند.

لاریجانی با اشاره به مشترکات مسلمانان گفت: با توجه به بروز انقلاب در عالم اسلام صاحب بروز مشکلاتی و حوادثی در این کشورها هستیم از طرف دیگر مردم اسلام خواه این کشورها می خواستند که سیطره آمریکا را کنار بزنند اما خیلی از کشورهای زورگو جلوی این انقلابیون سنگ انداختند اما می بینیم که در چند سال اخیر برای ملت ایران مزاحمت های بیشتری ایجاد کردند حتی در 8 سال جنگ شرق و غرب جهان به حمایت از صدام پرداختند ولی ملت ایران دچار مشکلات کنونی کشورهای اسلامی که انقلاب کرده اند نشد چون ملت ایران از تفکرات امام خمینی و ولایت فقیه استفاده می کرد.

وی با بیان اینکه قطعا بیشتر مشکلات کشور توسط ولایت فقیه رفع شده است گفت: قطعا ولایت فقیه عامل پیوستگی مردم در جنگ بود از طرفی دیگر خیلی از کشورها به علت نداشتن این جایگاه آسیب دیده اند از این رو مسئولان کشور باید قدر ولایت فقیه را بدانند.

وی افزود: وزیر امور خارجه آمریکا چندی پیش حرف‌های بسیاری را مطرح و اعلام کرد ایران اگر می‌خواهد در مذاکرات ژنو 2 شرکت کند، باید مصوبات ژنو یک را بپذیرد. همچنین مطرح کرد که علت موفق نشدن غرب در سرنگونی سوریه، ایران و حزب‌الله بوده است. متاسفانه کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا راه غلط را دنبال کرده و با سرنیزه به دنبال دموکراسی دروغین هستند. از طرف دیگر اظهارات این مقام آمریکایی نشان‌دهنده عجز آنها در حذف ایران است، زیرا عامل قدرت ایران تفکر غدیری است.

غرب با سرنیزه دنبال دموکراسی دروغین در سوریه هستند/عامل قدرت ایران تفکر غدیری است

نماینده مردم قم در مجلس نهم ادامه داد: خیلی‌وقت‌ها در تحولات و تلاطم‌های کشور تلاش می‌شد تا جایگاه ولایت فقیه کمرنگ شود، از طرف دیگر گاهی در رسانه‌ها تفکر لیبرالیستی شکل می‌گرفت، اما باید گفت که مکتبی زندگی کردن یکی از افتخارات ملت ایران است، از این رو شهید مطهری همیشه مطرح می‌کرد که زندگی مسلکی دارای ارزش است، لذا اگر این موضوع نباشد، افراد هرهری مسلک می‌شوند.

شکست تحریم‌ها در شرایط کنونی در گرو رونق تولید است

وی با بیان اینکه هم‌اکنون در ایران مشکل فرهنگی، اقتصادی و گاه سیاسی به چشم می‌خورد، تصریح کرد: با وجود این همه مشکلات ولایت فقیه راهنمای مردم و مسئولان بوده است. از طرف دیگر رهبر معظم انقلاب برای امروز ما چند نکته محوری را مطرح کرده‌اند که اولین نکته این است که در حل مسائل کشور باید توان داخل و اقتصاد مقاومتی را حمایت کرد. از طرف دیگر درست است که کشور دارای مشکلاتی در حوزه سیاست خارجی است، اما قطعاً شکست تحریم‌ها در شرایط کنونی در گرو رونق تولید است، در غیر این‌صورت در مذاکرات سیاسی دچار مشکل خواهیم شد.

اقتصاد باید مردمی باشد

لاریجانی با تاکید بر اینکه بیکاری، گرانی، تورم و مشکلات معیشتی از مهمترین معضلات جامعه است، یادآور شد: رونق تولید و حمایت از تولید داخل می‌تواند به همه این معضلات پایان دهد، از طرف دیگر وزرای مختلف دولت باید با توجه به این موضوع در جهت حمایت از تولید و حمایت از حضور مردم در حوزه صنعت، کشاورزی و تجارت تلاش کنند. همچنین رهبر معظم انقلاب حدود 14 سال است که بر اجرایی شدن اصل 44 قانون اساسی و حمایت از بخش خصوصی تاکید داشته‌اند، اما متاسفانه این موضوع تاکنون به درستی اجرا نشده است. از طرف دیگر این تصور که دستگاه‌ها و بخش‌های دولتی می‌توانند مشکلات کنونی کشور را حل کنند، قطعاً نادرست است، از این‌رو اقتصاد باید مردمی باشد تا هیچ اتفاقی رخ ندهد.

مذاکرات هسته ای براساس اصل عزتمندی به نتیجه می‌رسد

رئیس نهاد قانونگذاری با اعلام اینکه در سیاست خارجی باید براساس اصل عزتمندی کار پیش برود، تصریح کرد: قطعاً مذاکرات هسته‌ای با این رویکرد به نتیجه می‌رسد، زیرا ما در چند سال اخیر به مراتب اعلام کرده‌ایم که به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم، از طرف دیگر رهبر معظم انقلاب فتوای حرام بودن استفاده از سلاح هسته‌ای را اعلام کرده‌اند. همچنین ما شاهد بودیم که سال‌های پیش کشورهای غربی در مذاکرات هسته‌ای می‌گفتند که ما می‌دانیم که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست، اما قدرت صلح‌آمیز هسته‌ای ایران موازنه منطقه را برهم می‌زند. از این‌رو در طی مدتی با ایران ستیز کرده و ملت ایران را تهدید کردند، اما خوشبختانه ایران به جلو پیش رفت.

وزارت امور خارجه مسیر خوبی را در مذاکرات پیش گرفته است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قطعاً در مذاکرات هسته‌ای باید مقررات بین‌المللی رعایت شود، یادآور شد: به طور حتم نمی‌توان برای ایران در مذاکرات هسته‌ای و مسئله هسته‌ای قوانین جدیدی را خلق کرد. از طرف دیگر خوشبختانه وزارت امور خارجه مسیر خوبی را در مذاکرات پیش گرفته و چارچوب خوبی را دنبال می‌کند و قطعاً اگر شیطنتی از سوی کشورهای غربی رخ ندهد، می‌توان در مذاکرات به توفیق رسید.

وی با تاکید بر اینکه تعابیر رهبر معظم انقلاب در مسیر مذاکرات هسته‌ای بسیار راهگشا بوده است، گفت: امیدوارم این مذاکرات در این دولت به نتیجه و توفیقاتی برسد.

لاریجانی با اشاره به نقش مسائل فرهنگی در زندگی مسلمانان گفت: مسلمانان قطعاً باید با کرامت زندگی کرده تا فرهنگ حیاتبخش انسان مخدوش نشود، لذا من به مسئولان رسانه‌های توصیه می‌کنم با دین مردم شوخی نکنند، زیرا در یک برهه زمانی این موضوع اتفاق افتاد و ضررهای بسیاری را شاهد بودیم.

رسانه ملی و وزارت ارشاد وظیفه مهمی در حفظ و تکامل دین مردم دارد

رئیس مجلس نهم گفت: قطعاً اگر بهبود اقتصادی، شرایط عزتمند سیاسی با دینداری عجین شد می‌توانید حرکت و اقدامات کشور را سامان دهید. از طرف دیگر همه مسئولان باید به صورت روزمره خود را ارزیابی کنند. همچنین رادیو، تلویزیون و وزارت ارشاد وظیفه مهمی در حفظ و تکامل دین مردم دارد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس نهم با تاکید بر اینکه قم یک شهر شیعی و دارای تابلوی فکری اهل بیت (ع) است، ادامه داد: مسئولان استانی باید توجه داشته باشند که استان قم استانی متفاوت است، از طرف دیگر قم مردمی حساس نسبت به دین دارد و انقلاب اسلامی با حرکت مردم این استان آغاز شد. البته مشکلاتی مانند مسائل شهری، اشتغال و کمبود آب در شهر وجود دارد که امیدوارم در آینده حل شوند، البته در دولت‌های قبلی برای حل مسئله آب اقداماتی صورت گرفته و هم‌اکنون برای انتقال آب شرب کارهای اصلی و اساسی انجام شده ولی باید مسائل پایانی و تکمیلی انجام شود که امیدوارم تا پایان سال این امر محقق شود.

وی با بیان اینکه ایجاد مترو در قم بسیار ضروری است، افزود: قطعاً با حجم جمعیت و ترافیک در صورت نبود مترو در آینده با مشکلات بسیاری روبرو می‌شویم، البته در چند سال اخیر بودجه دلاری و ریالی برای چند شهر بزرگ جهت توسعه مترو در نظر گرفته شده بود از این رو باید بگویم که مسئولان هم‌اکنون کار را برای ساخت مترو شروع کرده و دستگاه‌های خریداری شده است.

لاریجانی با اعلام اینکه خوشبختانه پروژه فرودگاه قم شروع شده و فاز اول آن در آینده نزدیک به پایان می‌رسد، گفت: ادامه این پروژه نیاز به تسهیلات بانکی دارد که ما هم‌اکنون به دنبال تامین اعتبارات آن هستیم.

وی با اشاره به مسافرت و سفر گردشگران مذهبی از داخل و خارج کشور به قم تصریح کرد: ساخت فرودگاه این شهر زمینه رونق تجاری در این استان را فراهم می‌کند. از طرف دیگر هم‌اکنون ما به دنبال اجرای دو پروژه راه‌آهن اصفهان- قم –تهران و قطار سریع‌السیر قم- تهران- مشهد هستیم که امیدواریم این پروژه‌ها از طریق فاینانس اجرایی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم حمایت از صنایع استان قم تاکید کرد و گفت: قطعاً حمایت از صنایع زمینه رشد اقتصادی و رفع معضل بیکاری را فراهم می‌کند. از این‌رو مسئولان باید برای جذب سرمایه تلاش جدی داشته باشند.

سرباز گمنام بازدید : 365 پنجشنبه 02 آبان 1392 نظرات (0)

ذرات ریز طلا در برگ های یک درخت!
به گزارش افکارنیوز، محققان سازمان تحقیقات صنعتی و علمی استرالیا اعلام کردند بررسی آنها در منطقه کالگورلی در غرب استرالیا انجام گرفت که در دهه ۱۸۰۰ میلادی ، محل معادن طلا بود.

دکتر مل لینترن و همکارانش می گویند به نظر می رسد این درخت ها ، ذرات طلا را به وسیله ریشه های خود از عمق ۳۰ متری زمین جذب کرده باشند.

وی می گوید درخت اوکالیپتوس همانند یک پمپ هیدرولیک عمل می کند و دهها متر به عمق زمین فرو می رود و ذرات طلا را بالا می کشد.

دانشمندان در این بررسی از روش نمونه برداری بیوشیمیایی زیر سطح زمین و تصویر برداری به روش اشعه ایکس ، استفاده کردند.

payam-resan

تعداد صفحات : 435

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • سنگر یاوران حجت(عج)
  • سنگر جنگ نرم یاوران حجت(عج)
  • معبرسایبری ساوه
  • معبر سایبری اندیشه
  • تهدیدات فضای مجازی
  • این پرچم تا قیامت بالا است*سرگرمی*
  • برندزلینک
  • فتوکده | کارت پستال و کارت ویزیت
  • چت روم افسر جوان جنگ نرم
  • ❤سایت عاشقانه لاویر ❤
  • سایت جنگ نرم
  • عکس و مطالب کم یاب
  • نرم افزار
  • جنگ نرم2
  • جنگ نرم
  • کاربر روزانه
  • کد های برنامه نویسی
  • پایگاه شهدای فردوس
  • بهترین سایت تفریحی
  • قم دانلود
  • شمشیر داموکلس
  • دانلود نمونه سوالات استخدامی
  • افسر جوان جنگ نرم/سایبری
  • مجتمع فرهنگی باران
  • فرهنگی-هنری
  • این پرچم تا قیامت بالاست
  • دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای
  • بسیج
  • تدریس خصوصی
  • عینک آفتابی مردانه
  • افسر جوان جنگ نرم
  • خرید شارژ
  • دانلود دانلود دانلود . ..
  • عاشقانها
  • اف سی بی دانلود
  • dokhtarakashegh
  • کاربردروزانه2
  • وبلاگ تخصصي موزيك
  • اف سی بی دانلود
  • طلبــه سايبري
  • کافه تنهایی
  • خرید شارژ
  • حال کنید و لذت ببرید
  • فروشگاه اینترنتی
  • ویکی دانلود ها
  • بیداری اندیشه
  • عینک آفتابی مردانه
  • گروه فرهنگی مشکات
  • سلام علی ال یاسین
  • مجموعه كاملي از نمونه سوالات دبيرستان قسمت اول
  • کاربردروزانه
  • قیمت روز خودروی شما
  • بزرگترین کامیونیتی ایرانیان مقیم استرالیا
  • دانلود سریال جدید
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • نظرسنجی
    به کدام نامزد ریاست جمهوری96 رای می دهید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1316
  • کل نظرات : 51
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 592
  • آی پی امروز : 146
  • آی پی دیروز : 109
  • بازدید امروز : 197
  • باردید دیروز : 227
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 197
  • بازدید ماه : 3,951
  • بازدید سال : 35,134
  • بازدید کلی : 963,968
  • مترجم سایت36زبان روز دنیا